Sunday, July 28, 2024
  • time : 09:31
  • Date : Sun May 19, 2024
  • item visited : 446
امضاء تفاهم‌نامه همكاری اجرای شبكه فیبر نوری ایرانسل با شهرداری شهریار
با تفاهمنامه مشارکتی شرکت ایرانسل و شهرداری شهریار مقرر گردید 80 کیلومتر فیبر نوری برای توسعه شبکه های ارتباطی و مخابراتی و ارائه هر گونه خدمات در بستر فیبر نوری تا درب منازل(FTTH) در مناطق شهریار ،اندیشه،وائین،شهرک شاهد و .....احداث گردد که این تفاهم نامه طبق سند طرح و معماری کلان شبکه ملی اطلاعات به منظور کاهش هزینه های سرمایه گذاری و توسعه زیر ساخت های شبکه فیبر نوری در جهت ارتقای ساختار های ایمنی ،آسایش شهروندان ،مدیریت شهری و ایجاد شهر هوشمند احداث می شود.
علی ملکی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های مهم این طرح افزود: با این امکان ضمن استفاده مردم از اینترنت پر سرعت بر روی بستر فیبر، شهرداری شهریار خواهد توانست خدمات بهتری را در این حوزه به شهروندان ارائه دهد که می‌توان به بهره‌گیری سرعت بالای انتقال دیتا ،بهبود کنترل و مدیریت ترافیک شهر، افزایش ضریب امنیت و آرامش شهروندان ،همکاری ومدیریت یکپارچه در زمان های بحران با سایر ادارات و سازمانها ، مدیریت شهر و... که گام مثبتی در راستای هوشمندسازی امکانات در سطح شهر است را نام برد.

شهردار شهریار در ادامه ضمن قدرانی از تلاشها و زحمات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهریار در راستای پیگیری و نظارت بر حسن اجرای این طرح مهم در شهر خاطر نشان ساخت: با اجرای این طرح موجبات لینک شدن سازمان‌های امدادی و خدماتی با بهترین و در کمترین زمان فراهم می‌شود که قطعاً باعث امداد و نجات سریع‌تر در زمان بحران و حوادث طبیعی و بهره‌گیری از تکنولوژی خوب جهت خدمتگزاری بیشتر به شهروندان خواهد بود .

علی ملکی یادآور شد: هوشمندسازی تقاطع‌ها با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و حرکت در این مسیر یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح خواهد بود که می‌توان با استفاده از حسگرهای بروز در کمترین زمان ممکن ترافیک سطح شهر را با دوربین‌های کنترل از راه دور و پردازش تصاویر مدیریت نمود که تلفیق این موارد با هم باعث آرامش و آسایش بیشتر شهروندان خواهد شد.

شهردار شهریار در پایان افزود : ما برای ایجاد شهرهوشمند و اجرای تکنولوژی روز در اجرای این هدف نیازمند زیرساخت‌های مهمی در حوزه فیبر نوری هستیم که این گامی اساسی در راستای تحقق این مهم می‌باشد که تا به امروز 30 کیلومتر از کل این پروژه انجام شده و مابقی آن تا آخر امسال تکمیل و به بهره برداری میرسد. گفتنی است در این طرح اینترنت ثابت که با حداقل سرعت 300 مگابیت بر ثانیه ارائه می شود تا یک گیگابیت بر ثانیه میتواند در اختیار مشترکین قرار ‌گیرد.

127487777.png

12541555.png

75649999.png

6596666.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Average :  1.00 |  Submitted :  1

Tags

    6.1.8.0
    V6.1.8.0